Emails en nieuwsbrieven
Hou je klanten op de hoogte van de laatste trends en weetjes door gebruik te maken van de perfecte e-mail marketing strategie. Zo bereik jij de juiste klanten met de gewenste inhoud op exact het juiste tijdstip.
Via deze manier kun je:
- Welkom e-mails versturen naar nieuwe klanten.
- Terugkerende klanten creëren door de nieuwste trends en producten te delen.
- Oude klanten terug engageren met jouw bedrijf, organisatie of producten.
- Inpikken op verjaardagen van klanten en promoties aanbieden.
- ...
Hoe werkt e-mail marketing automatisatie?
Bij email marketing automatisatie spreekt men vaak over campagnes. Een campagne is een reeks e-mails of nieuwsbrieven die verstuurd worden naar klanten, indien zij in aanmerkingen komen binnen vooraf bepaalde criteria. Criteria die jij zelf mee helpt bepalen.
Een voorbeeld hiervan is een follow-up e-mail die automatisch gestuurd wordt naar klanten die voor de eerste keer een aankoop gemaakt hebben. Door een eenvoudig e-mail te sturen toon je de klant dat je interesse hebt in de aankoop en indien ze problemen ondervinden ze altijd bij jou terecht kunnen. Deze vorm van communicatie is een sterke katalysator om ook de volgende aankoop bij jou te maken.
Andere voorbeelden:
Introduceer jezelf via e-mail zodat de klant jouw bedrijf, organisatie of producten leert kennen.
Verstuur automatische verjaardagsmails om aan te tonen dat je om de klant geeft.
Verlaten winkelkar: bereik klanten die reeds hun winkelkar gevuld hebben, maar deze vervolgens niet aangekocht hebben.
Een veel voorkomend scenario bij webshops, maar door een herinneringsmail te sturen kun je alsnog de klant overhalen om de aankoop te plaatsen. Uit statistieken is gebleken dat door proactief mails te sturen je gemiddeld 31% meer winst kunt behalen.
Beloon je beste klanten door speciale deals of promoties aan te bieden.
...
Analyseer de resultaten
Tijdens het verloop van een campagne beschik je over uitgebreide statistiekmogelijkheden rondom jouw e-mailverzending, dit laat jou toe om de verstuurde mails te analyseren en aanpassingen te maken.
Deze analyse rapporten bevatten kostbare informatie over jouw klanten. Door nuttig gebruik te maken van deze info kun je de slaagkans van de e-mailcampagnes vergroten en vervolgens meer bezoekers, kopers lokken naar jouw bedrijf.
Enkele voorbeelden die je kunt terugvinden in de rapporten:
Hoeveel mensen hebben jouw mail gelezen?
Wie heeft de mail gelezen?
Wie heeft de mail gelezen en vervolgens doorgeklikt naar jouw website?
Welke tijdstippen zijn het best om mails te versturen om het meeste aantal klanten te bereiken?
Wat voor leeftijdsgroepen spreken mijn mails het meest aan? (18+, 40+, ...)
...
Tot slot e-mail marketing automatisatie is een must have in het arsenaal van elke verkoper. Door de resultaten te analyseren kun je keer op keer succesvolle e-mails versturen.
Als je vervolgens weet dat het analyseren en aanpassen van e-mailcampagnes met onze software geen technische kennis vereist, dan is de keuze voor velen snel gemaakt.